GR /
KATA_MATHAION_gray
  • Προβολή
  • Φωτογραφίες
  • Tags
  • Πρόγραμμα

ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Home  /  Μεγάλου Μήκους  /  ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

IL VANGELO SECONDO MATTEO

Μυθοπλασία, Ιταλία – Γαλλία, 1964, 137’, 35mm, Α-Μ, με ήχο (στα ιταλικά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) Σκηνοθεσία: Pier Paolo Pasolini Σενάριο: Pier Paolo Pasolini Φωτογραφία: Tonino Delli Colli Μοντάζ: Nino Baragli Σκηνικά: Luigi Scaccianoce Κοστούμια: Danilo Donati Μουσική: Bach, Webern, Mozart, Prokofiev, Missa Luba Μουσική επιμέλεια: Carlo Rustichelli Ηθοποιοί: Enrique Irazoqui, Margherita Caruso, Susanna Pasolini, Marcello Morante, Giacomo Morante, Mario Socrate, Settimio Di Porto, Otello Sestili, Ferruccio Nuzzo Παραγωγή: Alfredo Bini – Arco Film / Lux – C.C.F. Αποκατάσταση: Mediaset Προέλευση κόπιας: Istituto Luce Cinecittà Διανομή: Compass Film Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής και Βραβείο OCIC στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας (1964) Τρεις υποψηφιότητες στα Βραβεία Oscar (1967)

Μακράν η καλύτερη κινηματογράφηση του θεί- ου δράματος από έναν άθεο σκηνοθέτη, η ταινία, απροσδόκητα πιστή στη δομή και το γράμμα του Ευαγγελίου, ακολουθεί την πορεία ενός ανατρεπτι- κού Χριστού, που ενσαρκώνεται από έναν Καταλα- νό φοιτητή με την ειλικρίνεια του ερασιτέχνη. Από τη γέννηση ως τη θυσία, με φόντο το νεορεαλιστι- κό σκηνικό της άγονης, φτωχής και ορεινής Νότιας Ιταλίας, πάνω σε έναν πυκνό ιστό παγκόσμιας θρη- σκευτικής, κλασικής και λαϊκής μουσικής, η εικόνα του κατά Παζολίνι, «γκραμσικού Ιησού για το λαό» καθαρίζεται από κάθε παραμόρφωση θρησκοληψί- ας. Παραδίδεται στους θεατές αχρονική, ανεξήγητη και άφθαρτη, σε όλη της την ιερότητα, ξεπερνώντας τις αντιρρήσεις ακόμα και του Βατικανού.

«Στο βάθος υπήρχε κάτι ακόμα πιο βίαιο που με ερέθιζε. Ήταν η φιγούρα του Χριστού, όπως την έβλεπε ο Ματθαίος… Ακολουθώντας τις ‘στυλιστι- κές επιταχύνσεις’ του Ματθαίου κατά γράμμα, τη βαρβαρική-πρακτική λειτουργικότητα της ιστορίας του, την κατάργηση της χρονολογικής αλληλουχίας, τις ελλείψεις και τα άλματα της ιστορίας που περιέ- χουν τις δυσανάλογες στάσεις της αφήγησης στα κη- ρύγματα (την εκπληκτική, ατέρμονη Επί του Όρους Ομιλία) στο τέλος η φιγούρα του Χριστού θα έπρεπε να έχει την καθαρή βία μιας αντίστασης. Οτιδήποτε ριζικά αντιφάσκει στη ζωή, όπως αυτή διαμορφώνε- ται για τον σύγχρονο άνθρωπο.» Π. Π. Π.

Προλογίζει ο σκηνοθέτης Κώστας Αριστόπουλος.


Το αφιέρωμα στον σπουδαίο ιταλό δημιουργό και διανοούμενο πραγματοποιείται στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή ΙΙ» που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗ του ΕΣΠΑ 2014-2020). Όλες οι δράσεις πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδας.