GR /
TYRI_gray
  • Προβολή
  • Φωτογραφίες
  • Tags
  • Πρόγραμμα

ΤΟ ΤΥΡΙ

LA RICOTTA

Επεισόδιο της σπονδυλωτής ταινίας Rogopag, σε σκηνοθεσία των: Rossellini – Godard – Pasolini – Gregoretti
Μυθοπλασία, Ιταλία – Γαλλία, 1962-63, 35′, 35mm, Α-Μ και Έγχρ., με ήχο
(στα ιταλικά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Σκηνοθεσία: Pier Paolo Pasolini Σενάριο: Pier Paolo Pasolini Φωτογραφία: Tonino Delli Colli Μοντάζ: Nino Baragli
Σκηνικά: Flavio Mogherini Κοστούμια: Danilo Donati Μουσική: Antonio Vivaldi
Μουσική επιμέλεια: Carlo Rustichelli Ηθοποιοί: Orson Welles, Laura Betti, Mario Cipriani, Ettore Garofalo, Edmonda Aldini
Παραγωγή: Arco Film – Cineriz /Lyre Αποκατάσταση: Mediaset Προέλευση κόπιας:
Istituto Luce Cinecittà
Διανομή: Compass Film

Ένα συνεργείο γυρίζει τα πάθη του Χριστού. Ο σκηνοθέτης, σαρκαστικός μαρξιστής διανοούμενος, προσπαθεί να σώσει το γύρισμα από το γλίστρημα στο χάος. Ο κομπάρσος Στράτσι, που ενσαρκώνει έναν ληστή, χρησιμοποιεί κάθε τέχνασμα για να κλέψει μερίδες από το φαγητό του συνεργείου για την οικογένειά του που λιμοκτονεί. Όμως πέφτει θύμα της βουλιμίας του και καταβροχθίζει μια θα- νάσιμη ποσότητα λευκού τυριού. Η αυτοαναφορική ταινία του Παζολίνι που μοιάζει να προοιωνίζεται το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, σατιρίζει ανελέητα το ιταλικό σινεμά, τις πολιτιστικές προκαταλήψεις και την τάση του προς την κακογουστιά. Θεωρήθηκε βλάσφημη και προκάλεσε ακόμα μία εμπλοκή του Παζολίνι με τη δικαιοσύνη.

«Είναι κάτι σαν μια ξαφνική ωρίμανση του κόσμου των δυο πρώτων ταινιών. Ταυτόχρονα ανοίγεται προς τις μελλοντικές ταινίες, προς το Uccelacci e uccellini, ακόμα και τις εντελώς πρόσφατες. Η μορφή του σκηνοθέτη λόγου χάρη, αυτού του δια- νοούμενου μανιερίστα, προϊδεάζει για έναν κάποιο μανιερισμό του Χοιροστασίου. Η ταινία βρίσκεται κατά κάποιο τρόπο ανάμεσα στις πρώτες, απλοϊκές, ενστικτώδεις εμπειρίες μου και σ’ αυτό που έμελλε να κάνω αργότερα.» Π. Π. Π.

Προλογίζει ο θεωρητικός, κριτικός κινηματογράφου και σκηνοθέτης Νίκος Σαββάτης.


Το αφιέρωμα στον σπουδαίο ιταλό δημιουργό και διανοούμενο πραγματοποιείται στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή ΙΙ» που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗ του ΕΣΠΑ 2014-2020). Όλες οι δράσεις πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδας.